Seit mehr als 10 Jahren helfen wir Unternehmen dabei, ihre finanziellen und markenpolitischen Ziele zu erreichen. Engitech ist eine wertegeleitete Technologie-Agentur.
specjalistyczny system sortowania i dystrybucji, który rozwijał się wraz z rozbudową infrastruktury.
Klient - Firma wydawnicza, dystrybutor książek
Wer war der Auftraggeber?
Klient – duży dystrybutor i sprzedawca książek potrzebował w pełni zautomatyzować proces przyjmowania zwrotów.
Wyzwania klienta:
Do magazynu trafiały kartony z książkami oznaczonymi kodami EAN, które trzeba było:
Szybko przeskanować i rozpoznać,
Posortować na 8 różnych kierunków wyjściowych,
Odrzucić z linii egzemplarze, których nie było w systemie (konieczna reakcja operatora).
Dotychczas proces był pracochłonny i ręczny – wymagał zaangażowania ok. 10 osób na zmianie, a jednocześnie generował błędy, ryzyko uszkodzeń książek i wydłużał czas ponownego wprowadzenia zwrotów do sprzedaży.
Spójny system kompletacji i dystrybucji.
Konieczność obsługi skomplikowanej infrastruktury z bramami przeciwpożarowymi i wieloma strefami bezpieczeństwa.
Potrzeba wydajnego sortowania i transportu różnych typów przesyłek (do filii firmy – w skrzynkach, do klientów końcowych – w kartonach).
Konieczność zwiększenia przepustowości do obsługi 7 000–8 000 paczek dziennie.
Eine von Intralog entwickelte Lösung
Dla klienta wdrożyliśmy zaawansowany sorter z kamerami wysokiej prędkości odczytu kodów EAN, który automatyzuje cały proces:
Kamery skanujące w biegu błyskawicznie rozpoznają kod każdej książki – bez konieczności zatrzymywania.
System automatycznie kieruje książkę na odpowiednie wyjście sortera (8 kierunków).
Jeśli kod nie jest w systemie, książka trafia do zatrzymania i operator ściąga ją z linii do dodatkowej weryfikacji.
Przenośniki są dostosowane do małych, lekkich gabarytów (nawet książki 100×70 mm), co minimalizuje ryzyko uszkodzeń.
System jest skalowalny i gotowy na zwiększone wolumeny w przyszłości.
Ergebnisse: Was hat der Kunde durch die Implementierung der Lösung mit Intralog gewonnen?
Redukcja pracy manualnej o 80% – to, co wcześniej robiło 10 osób przez całą zmianę, teraz obsługują 2 osoby w 2 godziny.
Brak uszkodzeń książek – delikatny, automatyczny transport zamiast ręcznego przerzucania.
Szybszy powrót książek do sprzedaży – mniejsze koszty magazynowania zwrotów.
System gotowy na rozwój klienta i większe wolumeny w przyszłości.
Podsumowanie:
Automatyzacja przyjęcia zwrotów pozwoliła klientowi zwiększyć wydajność 5-krotnie i zredukować koszty operacyjne, a jednocześnie poprawiła jakość obsługi towaru i skróciła czas ponownego wprowadzenia zwrotów do sprzedaży.