Wwóz rozumiany jest w transporcie jako import produktów, czyli towarów oraz świadczeń, które zostały wyprodukowane za granicą i odbierane są przez klientów w kraju. Krótki opis Import określa wwóz surowców, półproduktów jak również gotowych towarów do udoskonalenia, dalszego przetworzenia oraz do celów handlowych, w tym również usług, które konsumowane będą wewnątrz danego kraju, a […]
Wskaźniki logistyki są częścią kontrolingu logistyki i pozwalają na przegląd i optymalizację kosztów logistyki oraz osiągnięć. Pod nazwą wskaźnik rozumie się informacje, które w skoncentrowanej formie przekazują możliwe do ujęcia liczbowego interesujące związki i związane z nimi przewidywania. POJĘCIA POKREWNE Częstotliwość przeładunków Zasięg zasobów Średni okres składowania Czas ponownego zaopatrzenia Czas uzbrajania Koszty zasobów magazynowych […]
Outsourcing Outsourcing opisuje przekazanie świadczeń, które do tego czasu były w przedsiębiorstwie wytwarzane za pomocą własnych środków produkcyjnych, trzecim dostawcom czy usługodawcom. Krótki opis Decyzja „Make-or-buy” jest permanentnie stawianym pytaniem kontrolnym w przedsiębiorstwie. Efektywność kosztów oraz specjalizacja zmuszają przedsiębiorstwo do skoncentrowania się na jego głównych kompetencjach i nie pozwala składować typowych dla przedsiębiorstwa […]
Out-of-Stock Pojęcie Out-of-Stock wywodzi się z handlu (detalicznego) i opisuje sytuację, w której pewne produkty nie są dostępne w Point of Sale dla klienta końcowego. Krótki opis Jeżeli żądane artykuły nie znajdują się do dyspozycji we właściwym czasie w odpowiedniej jakości i ilości w żądanym miejscu (POS), wówczas powstają dla przedsiębiorstwa z reguły […]
Outbound W przeciwieństwie do Inbound pojęcie Outbound opisuje ogólnie wychodzące z pewnego systemu strumienie produktów bądź informacji. Krótki opis Jako Outbound w węższym, logistycznym postrzeganiu określa się przedstawienie łańcucha dostaw od producenta aż do klienta końcowego. Przy tym powszechne są pojęcia: utylizacja wytwarzania, opakowania, składowanie czasowe, komisjonowanie, konfekcjonowanie, demontaż, wysyłka, zarządzanie częściami zamiennymi. […]
OSA – Optimal Shelf Availability Optimal Shelf Availability opisuje pojęcie z otoczenia ECR, w którym chodzi o najlepsze z możliwych dysponowanie produktem w tzw. Point of Sale. Krótki opis Określenie OSA odgrywa istotna rolę szczególnie w handlu, ponieważ tylko dzięki właściwemu produktowi, we właściwym miejscu i czasie oraz we właściwej jakości i ilości, […]
Organizacja przebiegu Organizacja przebiegu jest zorientowana na łańcuchy procesowe i zawiera zapis kolejności przebiegu prac w kolejności przestrzennej i czasowej. Reguluje, które aktywności, kiedy i przez kogo muszą być przeprowadzone i jakie wyniki zostaną dzięki temu osiągnięte. POJĘCIA POKREWNE Struktura organizacyjna (ogólna definicja) Struktura organizacyjna (definicja logistyczna) Analiza przebiegu pracy
Organizacja magazynu Organizacja magazynu dzieli się na organizację przebiegów w magazynie oraz organizację budowy magazynu. Organizacja przebiegów w magazynie odpowiada za czasowe i przestrzenne ustalenie chronologii. Organizacja budowy magazynu ustala zakres prac oraz kompetencji w celu stworzenia hierarchicznej struktury. Krótki opis Organizacja magazynu zależy od : towaru (wielkość, właściwości, jednostka magazynowa) częstotliwości przeładunków […]