B2B – Business-to-Business
0 Comment
B2B – Business-to-Business
Business-to-Business (B2B) oznacza elektroniczne kontakty biznesowe pomiędzy przedsiębiorstwami. Te kontakty obejmują komunikacje miedzy przedsiębiorstwami, jak również odzwierciedlają procesy w przedsiębiorstwie w obrębie zaopatrzenia, marketingu i zbytu.
Krótki opis
B2B jest przynoszącym największe obroty oraz obiecującym największy sukces obszarem E-Commerce. Jego stworzenie przebiegało w trzech etapach. Zaczęło się z pierwszym zastosowaniem Electronic Data Interchange (EDI) w latach siedemdziesiątych. Później z pomocą Internetu nastąpił przełom dzięki katalogom internetowym, gdzie informacje o produktach i przedsiębiorstwach są aktualne i udostępnione po niskich kosztach. Elektroniczne rynki (E-Markets, 1999) zlikwidowały katalogi internetowe. W przeciwieństwie do katalogów, gdzie tylko można bylo otrzymać informacje, w E-Market istnieje możliwość, aby uczestnicy mogli się aktywnie ze sobą komunikować.
Fazy
Zakres B2B obejmuje następujące 4 fazy:
1.Informacja i wybór produktów i usług
2.Uzgodnienia ilości, cen i warunków dostawy
3.Przeprowadzenie dostawy i zapłaty
4.Serwis klienta